Thread: Genshin Impact

  1. #8221
    In my opinion, triple GEO doesn't really have a reasonable benefit.

    20% more critdmg and 15% more Geo damage I guess?

    Gorou does heal with double Geo as well.
    I'd rather add Xinqiu and Baal.

    No energy problems then, and lots of electro-charged dps and good Itto downtime DPS with Baal burst.
    20% Shred is usually a good enough shred anyway. Double Geo with Hydro/Electro debuff will result in lots of crystal shards as well.
    Last edited by KrayZ33; 2021-10-15 at 10:54 AM.

  2. #8222
    Quote Originally Posted by Yunru View Post
    If you have the stuff go for it i guess. I dont have zhongli, so even less a reason to go for it.

    The main problem is however Itto energy regeneration as we lack info for that. Since it cost 80 energy compared to Noelle 60.
    Not untill we see how quickly he generates energy from his normal atk and other skills.

    Best to wait on 1.st day when it comes out and see what whales who test stuff say.
    I ll be going for him regardless cause I like him and I already have comps that 9 star the abyss.

    But I understand your concerns and for people that are not crazy about a unit then I would also hold off before pulling him.

    - - - Updated - - -

    Quote Originally Posted by KrayZ33 View Post
    In my opinion, triple GEO doesn't really have a reasonable benefit.

    20% more critdmg and 15% more Geo damage I guess?

    Gorou does heal with double Geo as well.
    I'd rather add Xinqiu and Baal.

    No energy problems then, and lots of electro-charged dps and good Itto downtime DPS with Baal burst.
    20% Shred is usually a good enough shred anyway. Double Geo with Hydro/Electro debuff will result in lots of crystal shards as well.
    I mean.... thats quite a big damage boost. And mono geo already works well in a noelle comp so its not a bad thing to run. There are certain abyss floors where it will not be so nice (eg: in the new leaked abyss if you go mono geo vs the geo vishap) but other floors it really excels.
    As for his ult energy I think it will most likely be fine with albedo batterying him. His particle gen is quite rng but better than zhongli rng. Plus you ll have zhong pillars and whatever gorou can do also (unsure of this). Then we have to see how many particles his E skill gives and most importantly whether he suffers the same fate as Xiao where he doesnt generate particles in his ulti (that would kinda suck). I doubt this will be the case though as Xiao has a sort of self sustaining particle gen with his E. If Itto can generate particles in his ulti, his multipliers look kinda nutty so I think he ll be getting quite a bit of his ult back by himself kinda like how diluc is basically always able to self sustain a 100% uptime on his ulti with basically 0 ER because while in his ulti he generates enough pyro and hp particles to get it back to full. Diluc ulti is of course 40 energy and not 80 but if itto is even able to get 40 energy back by himself it will be a non issue to get his ulti back as albedo flowers will also be giving him particles alongside zhongli pillars.
    Raiden can also work I guess but I really dislike her and would normally have regretted pulling for her if she wasnt an archon.

  3. #8223
    Quote Originally Posted by Delever View Post
    snip
    hmm.. I don't think 20%cdmg and 15% geo damage is that much of a deal when you walk around with like 200%cdmg and +100% dmg.

    At least not worth the 3rd Geo unit.
    Elemental reactions (even EC) deal more damage than people think imho.

    I mean, if your Itto deals 40k damage per attack with substats like that, which is already an insane number, 20%cdmg and 15%eledamage is probably just 10-15% more damage
    That's what ER ticks for as well with relatively little EM.
    And that doesn't include the benefits of having multiple enemies in a group and stuff like that.

    Obviously that might change if we get an insane 3rd geo character, but from the current ones, I'm not a fan.
    Not even Ninguang/Zhongli make me feel like "yeah I want that".
    Zhongli in Geo teams is in my opinion always a bit weird. At least now when you also want Gorou.
    Imho his shield and shred% is better in teams with multiple elements and in teams that can't provide healing and shielding (Gorou does both by himself already.)
    Last edited by KrayZ33; 2021-10-15 at 12:10 PM.

  4. #8224
    Quote Originally Posted by KrayZ33 View Post
    hmm.. I don't think 20%cdmg and 15% geo damage is that much of a deal when you walk around with like 200%cdmg and +100% dmg.

    At least not worth the 3rd Geo unit.
    Elemental reactions (even EC) deal more damage than people think imho.

    I mean, if your Itto deals 40k damage per attack, which is already an insane number, 20%cdmg and 15%eledamage is probably just 10-15% more damage
    That's what ER ticks for as well with relatively little EM.
    And that doesn't include the benefits of having multiple enemies in a group and stuff like that.

    Obviously that might change if we get an insane 3rd geo character, but from the current ones, I'm not a fan.
    Not even Ninguang/Zhongli make me feel like "yeah I want that".
    Zhongli in Geo teams is in my opinion always a bit weird. At least now when you also want Gorou.
    Imho his shield and shred% is better in teams with multiple elements and in teams that can't provide healing and shielding (Gorou does both by himself already.)
    I mean 10-15% extra damage is quite a lot and can be the difference between 9 staring the abyss or not as a f2p/light spender.
    Mono geo is of course going to be a niche thing but I m glad it is a thing now. Elemental reactions will likely remain the strongest thing in the game but as we ve seen with some characters *cough* ganyu *cough* sometimes one character can deal more dmg that a reaction comp combined.

    Hell even Xiaos dps is comparable to a reaction comp (his swirls dont deal jack tbh so its technically like a mono anemo) and I think this is the dps level they re shooting for with Itto in a mono geo.

  5. #8225
    Quote Originally Posted by Delever View Post
    I mean 10-15% extra damage is quite a lot and can be the difference between 9 staring the abyss or not as a f2p/light spender.
    Mono geo is of course going to be a niche thing but I m glad it is a thing now. Elemental reactions will likely remain the strongest thing in the game but as we ve seen with some characters *cough* ganyu *cough* sometimes one character can deal more dmg that a reaction comp combined.

    Hell even Xiaos dps is comparable to a reaction comp (his swirls dont deal jack tbh so its technically like a mono anemo) and I think this is the dps level they re shooting for with Itto in a mono geo.
    Well, it's not like you don't get extra damage from elemental reactions as well, on top of being able to use the better character. So yes, 10-15% extra damage is good, but you will probably gain more extra damage from elemental reactions and the characters you can use instead.

    Swirl is by far the strongest elemental reaction in AoE scenarios.
    ST however it's pretty bad. That's why Xiao "speedruns" are pretty bad (honestly not much better than Keqing teams) eve though he has insane modifiers.

  6. #8226
    omg 5 rolls on event banner i got eye of perception 1x yanfei 2x ningguang

    I'm at c6 ningg and c5 yanfei now
    Last edited by D3athsting; 2021-10-15 at 01:34 PM.
    You think you do, but you don't ©
    Rogues are fine ©
    We're pretty happy with rogues ©
    Haste will fix it ©

  7. #8227
    Weeb Queen Video Games's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Portland (send help)
    Posts
    15,496
    Ayaka, kokomi, venti, rosaria is a pretty fun team

  8. #8228
    Quote Originally Posted by D3athsting View Post
    omg 5 rolls on event banner i got eye of perception 1x yanfei 2x ningguang

    I'm at c6 ningg and c5 yanfei now
    Duuuuude, c6 Ningg is a beast mode! Definetely worth a try!
    You can even make her a healer if u get godlike artifacts with that free to play weapon.

    With prototype r3 (i have) you regen TWENTY energy (out of 40 to do another burst with her) and recover 20% health to everyone in party.

    Anyway...is anyone here excited to level up Aloy? Im so excited farming her mats everyday OwO

  9. #8229
    The new lineup for floor 12 with the Maguu Kenki triplets gonna be a fucking wipefest.

  10. #8230
    Quote Originally Posted by Gomelus View Post
    The new lineup for floor 12 with the Maguu Kenki triplets gonna be a fucking wipefest.
    Im sad i managed to get 9 stars on floor 12....and lord almighty...i didnt in floor 11...on past abyss
    Maybe this time ill be able to complete abyss.
    Last edited by Chadow; 2021-10-15 at 06:44 PM.

  11. #8231
    Quote Originally Posted by Delever View Post
    -Gorou is very nice at c6 but after looking at his kit he does not need to be c6 to be useful for him and he will still greatly benefit him even at C0 as his buffs in a mono geo comp are still amazing and he does not have the Kujou Sara issue of only becoming viable in a mono comp at C6. Of course at c6 he becomes quite a beast for this comp but he is still very very good even without it.
    Ofc it's not needed. Nothing is "needed". You can clear any content in the game with just 4*s. I'll tell you this much. If I didn't have Sara c6, my Raiden would be doing some pitiful damage because I have only gotten 1 crit damage artifact this whole time. Her crit damage is ridiculously low. That 60% from Sara helps so much.

    - - - Updated - - -

    Quote Originally Posted by Gomelus View Post
    The new lineup for floor 12 with the Maguu Kenki triplets gonna be a fucking wipefest.
    Is it a different enemy type or something? Or lower health? How the hell would that even be possible with the timer.

  12. #8232
    Okay since the new free albedo-weapon does also have that kind of description:

    Wth does "Damage of XXXX is increased by 40% of DEF" mean?

    Lets assume I have 2000 DEF?
    How much bonus damage does XXXX deal then?

    It's certainly not just 800 flat damage, or is it?
    Is it like my skill had 800 more ATK or something?

    I guess the flat damage version is good for low modifiers such as Albedo's E. When the base damage is like 4k and you add another 1k it's obviously strong.

    But Itto has something similar with his passive (35% of DEF).
    So for Itto it's like adding 1k dmg per auto/charged attack (buffed by Critdmg/%dmg?)
    It's not "nothing" but a bit weird.
    When he walks around with 4k+ ATK during his Burst, it's like they added another ~400 ATK?
    Last edited by KrayZ33; 2021-10-15 at 07:50 PM.

  13. #8233
    Quote Originally Posted by KrayZ33 View Post
    Okay since the new free albedo-weapon does also have that kind of description:

    Wth does "Damage of XXXX is increased by 40% of DEF" mean?
    Most % damage modifiers in the formula get added together and multiply the attack at the end.
    Outgoing DMG =ATK * %Ability * (1+% DMG Bonus)

    So, in this case, it gets added to that DMG bonus part of the calc.

  14. #8234
    Quote Originally Posted by BeepBoo View Post
    Most % damage modifiers in the formula get added together and multiply the attack at the end.
    Outgoing DMG =ATK * %Ability * (1+% DMG Bonus)

    So, in this case, it gets added to that DMG bonus part of the calc.
    That's not going to happen because you'd gain +1000% bonus damage or something.
    It's not %-based.

    It's probably flat damage before substat/enemy defense/res calculations.
    ((ATK+"bonus" * %Ability * crit * %dmg bonus))/def)*(1-res)

    or something.

    But I it kinda sounds odd like that.
    Last edited by KrayZ33; 2021-10-15 at 07:50 PM.

  15. #8235
    Quote Originally Posted by Chadow View Post
    Im sad i managed to get 9 stars on floor 12....and lord almighty...i didnt in floor 11...on past abyss
    Maybe this time ill be able to complete abyss.
    Weird, because corrosion was more of an annoyance rather than a cockblock, the only dps check was on 11-3 and it was a tame one at that imo.

    Quote Originally Posted by blackpink View Post
    Is it a different enemy type or something? Or lower health? How the hell would that even be possible with the timer.
    I'm gonna guess they have lower health each, but combined to be about the same as the Maguu Kenki boss, otherwise it's just gonna be impossible.
    The thing with the Maguu Kenki boss fight is that it's simple af, but it's a fucking hp sponge. The triplets are going to be SPICY with all the shit going on at the same time.

  16. #8236
    Quote Originally Posted by Gomelus View Post
    I'm gonna guess they have lower health each, but combined to be about the same as the Maguu Kenki boss, otherwise it's just gonna be impossible.
    The thing with the Maguu Kenki boss fight is that it's simple af, but it's a fucking hp sponge. The triplets are going to be SPICY with all the shit going on at the same time.
    Yea Idk how that's gunna work. If we have to fight 3 at a time...that's going to be almost impossible, nvm the timer. Any character that relies on charged attack gunna struggle a lot.

  17. #8237
    Quote Originally Posted by blackpink View Post
    Yea Idk how that's gunna work. If we have to fight 3 at a time...that's going to be almost impossible, nvm the timer. Any character that relies on charged attack gunna struggle a lot.
    Yeah. you can't group them, you can't cc them... oh boy.

  18. #8238
    Weeb Queen Video Games's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Portland (send help)
    Posts
    15,496


    Has this always been there? It's to the northwest of stormterrors lair

  19. #8239
    That image post and question on reddit is a meme already (means a lot of people ask the same question and post that same exact image since release)
    But...tbh...i never bothered to read into it...since most posts i saw are only making fun of the people posting it (>_<)
    Sorry i couldnt be of any more help

  20. #8240
    Quote Originally Posted by Video Games View Post
    Has this always been there? It's to the northwest of stormterrors lair
    Most people seem to think that's Celestia.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •