Thread: [FILM] Eternals

Page 3 of 7 FirstFirst
1
2
3
4
5
... LastLast
  1. #41
    Quote Originally Posted by Vegas82 View Post
    From the little I know of the Eternals there isn’t a reason to assume they’d be affected the same way.
    There's no reason to assume they wouldn't be. They're alive. Thanos removed half of all life. Kinda meets the criteria.

    - - - Updated - - -

    Quote Originally Posted by Skandulous View Post
    im excited to see Jon Snow aka Kitt harrington playing Dane Whitman aka the Black Knight. He is like Tony Stark but with horses and swords.
    So...nothing like Tony Stark then :P

  2. #42
    This looks like one of the few mcu movies I have no set intention of seeing.

  3. #43
    Quote Originally Posted by Egomaniac View Post
    There's no reason to assume they wouldn't be. They're alive. Thanos removed half of all life. Kinda meets the criteria.

    - - - Updated - - -



    So...nothing like Tony Stark then :P
    IDK, he was killing off half of species that were reproducing into a perceived population crisis. Is that true of the Eternals? From what I know there aren't exactly a lot of them and they rarely have new ones showing up.

  4. #44
    Quote Originally Posted by Vegas82 View Post
    IDK, he was killing off half of species that were reproducing into a perceived population crisis. Is that true of the Eternals? From what I know there aren't exactly a lot of them and they rarely have new ones showing up.
    There was a nod made to the birds chirping I believe it was in Endgame after the un-snap so it would follow that it wasn’t just sentient dominant species.

    Hmmm if someone had a tapeworm would there be a 50/50 shot of it going away post-snap? Or does it only count a host...

  5. #45
    Quote Originally Posted by SavoirFaire View Post
    There was a nod made to the birds chirping I believe it was in Endgame after the un-snap so it would follow that it wasn’t just sentient dominant species.

    Hmmm if someone had a tapeworm would there be a 50/50 shot of it going away post-snap? Or does it only count a host...
    I never said sentient dominant. I said species that were overpopulating. The Eternals don't qualify. He was pretty clear about his motives.

  6. #46
    I wonder if this film will reveal the next (potential) big bad guy/girl of the franchise... if they even do another overarching villain that spans multiple films.

  7. #47
    The Lightbringer Makabreska's Avatar
    Join Date
    May 2014
    Location
    Orbis Terrarum
    Posts
    3,896
    Quote Originally Posted by Aeluron Lightsong View Post
    It is a teaser for a reason.
    Yes, and that reason is to give us first impressions. These are unfortunately pretty weak for me.
    Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing...

  8. #48
    Quote Originally Posted by Aeluron Lightsong View Post
    It is a teaser for a reason.
    Yeah, but people can't be miserable fucks if they just take it as a tiny teaser of an entire movie, can't they?

    Threads like this aren't generally worth reading because the majority audience here, in this specific sub-forum, is generally negative about everything.

    Teaser was fine, imo. Now I'll watch nothing else about it until I see the movie because I don't need the good bits spoilt for me in trailer #3 lol

  9. #49
    Quote Originally Posted by Egomaniac View Post
    There's no reason to assume they wouldn't be. They're alive. Thanos removed half of all life. Kinda meets the criteria.

    - - - Updated - - -



    So...nothing like Tony Stark then :P
    He is a super smart scientists inventor and theorist but he Uses old mystical magic weapons and horses
    Quote Originally Posted by Jedi Batman View Post
    Sounds like a euphemism for real life. We throw money at the rich, in hopes that we will someday be rich, and then we get hookers to piss on us. That's what trickle down economics really is.

  10. #50
    Quote Originally Posted by Egomaniac View Post
    Or, they needed something like the Snap to happen, something that would have affected them as much as anyone else, in order to decide to get directly involved.

    And, if they were just playing behind the scenes guides to humanity, it's likely they wouldn't even really know what Thanos was doing until after he had already done it.
    Yeah, I just hope they actually deal with it in some fashion more than "we just watch".

    Am I the only one that laughed and thought of FF2's Galactus when they showed the storm clouds during the "until now" part?
    "The evil planet eating cloud has arrivvvveed!"

    - - - Updated - - -

    Quote Originally Posted by starstationprofm View Post
    I hate this " We were hidden... until now " trope. It usually makes no sense.

    Wonder Woman hid during World War 2? How could she do nothing during such a dark time?
    In BvS, she says she left the world for 100 years after seeing the horrors of humanity, which could have worked out with the timeline, but WonderWoman1 changed it some and then of course WW84 threw it out the window.


    But, it's a common enough trope, along with Cap Marvels "I had other stuff to do" like somehow Captain Rogers was defending the Earth on the same level as Captain Marvel would. As I said earlier in the thread, the MCU has sort of minimized the effect by focusing on a core group on Earth. Now it's expanding the Earth's roster at an increasing rate.
    "I only feel two things Gary, nothing, and nothingness."

  11. #51
    Quote Originally Posted by Vegas82 View Post
    IDK, he was killing off half of species that were reproducing into a perceived population crisis. Is that true of the Eternals? From what I know there aren't exactly a lot of them and they rarely have new ones showing up.
    He was removing half the population of all living species. Randomly. There wasn't any kind of analysis done to determine which races would have the most impact. He just took half of everything.

    - - - Updated - - -

    Quote Originally Posted by Skandulous View Post
    He is a super smart scientists inventor and theorist but he Uses old mystical magic weapons and horses
    Which, again, is nothing like Tony Stark. Peter Parker is also a super smart scientist inventor. He has more in common with Stark than Whitman.

    - - - Updated - - -

    Quote Originally Posted by Vegas82 View Post
    I never said sentient dominant. I said species that were overpopulating. The Eternals don't qualify. He was pretty clear about his motives.
    Yes he was very clear... so it's weird that you're still arguing. He never said anything about targeting species that were overpopulating.

    His motives were to remove half the life in the universe. Every race lost 50% of it's population.

  12. #52
    Quote Originally Posted by KOUNTERPARTS View Post
    I wonder if this film will reveal the next (potential) big bad guy/girl of the franchise... if they even do another overarching villain that spans multiple films.
    Kang the Conqueror is the next big bad I think. I think he will either be introduced or whispered in Loki.
    "When Facism comes to America, it will be wrapped in a flag and carrying a cross." - Unknown

  13. #53
    Quote Originally Posted by Kyphael View Post
    you know Marvel is doing so mething right when they make a movie about one of their most obscure ass, D-list titles and have all the confidence in the world to know it'll very likely succeed on their track record alone. Bravo.
    The Inhumans say hi!

  14. #54
    Quote Originally Posted by Shadowferal View Post
    The Inhumans say hi!
    We don't talk about that.

    Also, teaser is meh. Are they gonna bring in the Kronos/Uranos plot? Cause if they're trying to surf the Avengers plotline with jokes like that... oof.
    Quote Originally Posted by FelPlague View Post
    the extra 2 slots are just a PATHETICALLY low bonus, like legit, are you really mad over max 1.5% increased damage?

  15. #55
    Quote Originally Posted by TheramoreIsTheBomb View Post
    Snip

    Not sure what the Eternals are but I heard they're related to Thanos. Also, Angelina Jolie, Kit, and Stark are apart of the MCU. Wow
    This just kind of reminds me of.. Cloud Atlas, as in it looks like it and the costumes kind of remind me... I don't know why, just the thing bursting through the clouds in the beginning immediately reminded me of Cloud Atlas.

    Also time to start a new universe Marvel. Can't carry anything through the Thanos Singularity, completely puts a damper on any story that travels through that time.

  16. #56
    God when are they going to shit out a movie that represents Native American/German/French/Russian mixed people for once?! /s

    Yawn. Just looks like yet another two hour long slide show of "exotique peoples" faces.

  17. #57
    Quote Originally Posted by Stardrift View Post
    God when are they going to shit out a movie that represents Native American/German/French/Russian mixed people for once?! /s

    Yawn. Just looks like yet another two hour long slide show of "exotique peoples" faces.
    Well, don't watch it then.

  18. #58
    Quote Originally Posted by Stardrift View Post
    God when are they going to shit out a movie that represents Native American/German/French/Russian mixed people for once?! /s

    Yawn. Just looks like yet another two hour long slide show of "exotique peoples" faces.

    In the lore, and I could be wrong, if the Eternals were the ones who ultimately created mankind... doesn't it make sense the Eternals themselves would look different as different ethnicities/races look different?


    I dunno this movie looks really bad anyway

  19. #59
    Quote Originally Posted by Egomaniac View Post
    Well, don't watch it then.
    I mean, I won't

    - - - Updated - - -

    Quote Originally Posted by KOUNTERPARTS View Post
    In the lore, and I could be wrong, if the Eternals were the ones who ultimately created mankind... doesn't it make sense the Eternals themselves would look different as different ethnicities/races look different?


    I dunno this movie looks really bad anyway
    No problem at all with them being anybody. It's just that Disney (not just Disney lol) loves to pat themselves on the back for it.

    How many close ups are we gonna get of their "unique" facial features? How often are the "ethnic" people going to stand in the background just to be a "representation" for the scene, while providing almost nothing to the story?

    Actors deserve better roles than this. But then again, most of them are in it for a fat paycheque, so all the more power to them I guess.

    Just hope I'm wrong, and Disney finally pulls their ass out of the "look! A POC!" phase and let these actors truly shine above roles of "I'm hated for my skin colour/gender, and I've got a lot to do to prove them wrong" nonsense.

    It's seriously going to be jarring going back to rewatch these movies later down the line.

    Attempting to derail threads into forbidden topics isn't allowed. Infracted.
    Last edited by Faltemer; 2021-05-25 at 03:58 PM.

  20. #60
    Quote Originally Posted by Stardrift View Post
    God when are they going to shit out a movie that represents Native American/German/French/Russian mixed people for once?! /s

    Yawn. Just looks like yet another two hour long slide show of "exotique peoples" faces.
    Imagine living your life so frightened by other ethnicities and strong women, that you shit on movies that show those things.
    "When Facism comes to America, it will be wrapped in a flag and carrying a cross." - Unknown

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •